Radosna vest za sve one koji vole naše proizvode
01/08/2018
Novi vlasnik vraća Luxol na tržište

Novi vlasnik vraća Luxol na tržište

Informacija da je nekadašnja fabrika Luxol dobila novog vlasnika, te da su u toku pripreme za pokretanje proizvodnje unela je dozu optimizma u Zrenjanin, naročito među onima koji se i danas setno prisećaju nekadašnje industrije u našem gradu. Na policama u supermarketima i drogerijama već dugo nema Luxolovih „top“ proizvoda među kojima su svakako Helenton i Top Balsam. Mnoge žene tvrde da se i danas dobro sećaju prepoznatljivog mirisa balzama koji je svojim kvalitetom i učinkom bio bolji od mnogo skupljih brendova. U razgovoru sa Dejanom Rajićem, direktorom Luxola, prvim nakon petogodišnje pauze i dolaska novog vlasnika, saznali smo informacije koje su važne kako za privredno okruženje, trgovce, tako i za krajnje potrošače.

– Glasine su tačne. Tokom prošle godine domaća, zrenjaninska kompanija „Raca“ preuzela je upravljanje Luxolom. U svojstvu dobrog komšije, što je i suština duha multikulturalnog Zrenjanina, rukovodeći u toj kompaniji „Raca“ odlučili su da naprave korak više i „umešaju se“ u sled događaja. Mogu da potvrdim da je Luxol sada u sigurnoj luci – popravljamo pramac, krmu, palubu, i uskoro ćemo isploviti u susret istini, kaže Dejan Rajić na početku razgovora.

Novi vlasnik vraća Luxol na tržište

Šta Vas je dočekalo nakon preuzimanja dužnosti direktora, u kakvom ste stanju zatekli fabriku? Ako pričamo o položaju na tržištu, kakva je perspektiva?

Dejan Rajić: Mislim da je fabrika preuzeta u poslednjem trenutku. Posle petogodišnjeg stečaja, u situaciji kada je znatan deo objekta propao i urušen, a većina mašina u sličnom stanju, ne možete reći: Sutra krećemo u proizvodnju! Od novembra se radi sanacija, počev od krovova, građevinskih radova i infrastrukture. Paralelno se radi na reparaciji mašina, dodatnoj automatizaciji i nabavci novih linija. Za početak smo odabrali centralnu grupu povezanih objekata na placu koje opremamo, i za kancelarije, magacine, i za proizvodnju. Sve je to potrebno pažljivo i precizno uraditi kako bismo ispunili zakonske obaveze i sve norme za resertifikacije koje su nam neophodne za plasman naših proizvoda u EU.

Ako pričamo o položaju na tržištu, kakva je perspektiva?

Dejan Rajić: Što se tiče položaja na tržištu – on ne postoji. Krećemo od nule. Odlično je što u samom gradu imamo dva sjajna trgovinska lanca, BB i Gomex, koji su voljni da pomognu i učine veliku stvar i za nas i za grad. Uz obećanu podršku sa njihove strane, sve će biti mnogo jednostavnije. Hvala im za razumevanje i za potporu koju su uvek pružali lokalnoj privredi.

Šta se ovih dana radi u fabrici, kada su u pitanju finalne pripreme za otpočinjanje proizvodnje?

Dejan Rajić: Privodimo kraju sve radove, ušli smo u nove dogovore sa dobavljačima, razgovaramo sa potencijalnim kupcima, pravimo konačni raspored aktivnosti do kraja godine i napokon, posle mnogo vremena, na ovih nekoliko hektara opet uživamo u osmehu.

Koliko je iskoristljiva zatečena oprema, koliko pogoni, ukupna infrastruktura? Kolika su ulaganja potrebna da bi fabrika ponovo počela da radi?

Dejan Rajić: Sva ta oprema je iskoristljiva onoliko koliko nam bude bila potrebna za popunu kapaciteta. Svakako smo uradili reparacije svih mašina koje su neophodne i na koje računamo. Takođe smo postavili nove linije koje trenutno isprobavamo, a očekujemo i da nam na proleće stignu kompletno novi pogoni. Infrastrukturu smo popravili do nivoa upotrebljivosti, a potpuna računica će biti „na stolu“ tek kada dovršimo sve što je predviđeno i u narednim fazama.

U kom obimu planirate proizvodnju?

Dejan Rajić: Strategija Luxola je takva da planiramo ono što je teško još dok je lako, i činimo ono što je veliko dok je još malo. Ideja je da postanemo regionalno nezaobilazan brend koji svom potrošaču donosi razliku, a kada ta ideja bude prepoznata, kapacitet će uvek biti nedovoljan.

Da li će se raditi prepoznatljivi proizvodi Luxola, ili ćete biti okrenuti modernim trendovima i potrebama modernog potrošača?

Dejan Rajić: U martu smo posetili Bolonju i jedan od najvećih svetskih sajmova lepote. Verujte, ono što će Luxol ponuditi našem potrošaču biće proizvod sa dodatnom vrednošću, proizvod koji definitivno nema problem da se nađe na policama u Torinu, Luganu ili Londonu. Zbog čarolije čitavog procesa, zadržaćemo brendove sa postojećim imenima Top Balsam, Antiperutin, Paraho, Helenton, i uživati u revoluciji novih-starih proizvoda.

Kakva očekivanja imate kada je reč o pozicioniranju brendova?

Dejan Rajić: Definitivno ćemo naći našu poziciju. Važno je umreti mlad – što kasnije. Takvi su i naši brendovi, večito mladi. Koristile su ga naše bake, pa mame, pa evo mi, i koristiće ga i naše ćerke, verujte. To vam je kao koncert Zdravla Čolića – sve generacije dama su prisutne i sve se dobro zabavljaju i ni jedna ne smeta ovoj drugoj i svaka nađe za sebe ono što joj treba. Takav vam je Top Balsam recimo. Ili kolekcija Helenton, ista priča.

Kakav je profil budućeg kupca/korisnika Luxolovih proizvoda?

Dejan Rajić: Pre svega to je pametni potrošač. Potrošač koji nije zaslepljen reklamom i bukom kojom ga lociraju multimegalomanske korporacije. To je potrošač kome je kvalitet proizvoda bitniji od toga da li je proizvod koristio neki elitni svet, to je potrošač kome je važno da je dobio preporuku od recimo komšinice, to je potrošač koji vrednost svakog proizvoda ceni po njegovom dejstvu i potrošač koji ima stav o tome. Znate i sami da pametan čovek otklanja probleme jedan za drugim, a glup probleme uopšte ni nema. Nama treba onaj koji zna da ima neke potrebe, a u našim proizvodima nalazi rešenje za njih. Takvi su nekada bili Luxolovi potrošači, i ja sam siguran da su još uvek oko nas.

Top Balzam

Kakva očekivanja imate kada je reč o pozicioniranju brendova?

Dejan Rajić: Definitivno ćemo naći našu poziciju. Važno je umreti mlad – što kasnije. Takvi su i naši brendovi, večito mladi. Koristile su ga naše bake, pa mame, pa evo mi, i koristiće ga i naše ćerke, verujte. To vam je kao koncert Zdravla Čolića – sve generacije dama su prisutne i sve se dobro zabavljaju i ni jedna ne smeta ovoj drugoj i svaka nađe za sebe ono što joj treba. Takav vam je Top Balsam recimo. Ili kolekcija Helenton, ista priča.

Kakav je profil budućeg kupca/korisnika Luxolovih proizvoda?

Dejan Rajić: Pre svega to je pametni potrošač. Potrošač koji nije zaslepljen reklamom i bukom kojom ga lociraju multimegalomanske korporacije. To je potrošač kome je kvalitet proizvoda bitniji od toga da li je proizvod koristio neki elitni svet, to je potrošač kome je važno da je dobio preporuku od recimo komšinice, to je potrošač koji vrednost svakog proizvoda ceni po njegovom dejstvu i potrošač koji ima stav o tome. Znate i sami da pametan čovek otklanja probleme jedan za drugim, a glup probleme uopšte ni nema. Nama treba onaj koji zna da ima neke potrebe, a u našim proizvodima nalazi rešenje za njih. Takvi su nekada bili Luxolovi potrošači, i ja sam siguran da su još uvek oko nas.

Izvor: Portal IloveZrenjanin